Perkhidmatan
Perakaunan & Simpan Kira
Pengurusan kewangan cekap bagi keputusan tepat.
Semua syarikat yang berdaftar di Malaysia diwajibkan menyimpan rekod akaun yang tepat. Simpan kira yang baik memudahkan proses perakaunan harian dan pengauditan penyata kewangan untuk penyerahan laporan pulangan tahunan. Kami menawarkan perkhidmatan perakaunan dan simpan kira komprehensif bagi syarikat baharu dan sedia ada.

PAKEJ SUPER SME
Perkhidmatan Perakaunan Bulanan
PAKEJ | SILVERRM800 |
⭐ADVANCERM1500 |
|
---|---|---|---|
Penyediaan akaun |
![]() |
![]() |
|
Bilangan transaksi |
<100 | <200 | |
Penyata kewangan |
![]() |
![]() |
|
|
|||
Langganan perisian perakaunan |
![]() |
![]() |
|
Semakan kewangan |
![]() |
![]() |
|
Rundingan percukaian |
![]() |
![]() |
|
Templat percuma |
![]() |
![]() | |

- < 50 transaksi bulanan
- Simpan kira digital
- Penyata kewangan dan analisis
- Semakan kewangan FOC
- FOC e-filing disediakan
- Perisian e-biling FOC (Bukku)
- Perundingan cukai FOC
- Perkhidmatan Gaji FOC (< 3 pekerja)
- Ringkasan Gaji FOC, slip gaji dan sumbangan
Muat turun senarai pakej Perakaunan, Percukaian, dan Penggajian kami
Pelan yang sesuai untuk perniagaan.pelbagai saiz.

FAQ
Meskipun tidak wajib, kebanyakan pemilik perniagaan menggunakan servis pihak ketiga untuk mengendalikan kerja perakaunan agar mereka dapat menumpukan perhatian sepenuhnya pada aktiviti yang menjana pendapatan untuk bisnes. Amalan perakaunan yang baik akan membantu pemilik perniagaan membuat keputusan bijak serta mengurangkan pembaziran wang dan tenaga.
Simpan kira merujuk kepada rekod komprehensif dan penyimpanan data kewangan tetapi tidak termasuk tafsiran atau analisis data kewangan tersebut.
– Perakaunan merujuk kepada aktiviti melaporkan rekod kewangan syarikat untuk memberikan gambaran yang jelas dan tentang penyata kewangan; Pengauditan merujuk kepada pemeriksaan rekod kewangan yang disediakan oleh proses perakaunan untuk mengesahkan ketepatannya
– Perakaunan dilakukan secara berterusan (harian, bulanan atau suku tahunan); pengauditan lazimnya dilakukan sekali setahun
– Perakaunan boleh dibuat oleh pekerja sendiri atau akauntan pihak ketiga; pengauditan mesti dilakukan oleh badan bebas (contohnya firma audit) tanpa kaitan dengan perniagaan yang sedang diaudit
Pemilikan tunggal dan perkongsian tidak tertakluk kepada audit mandatori, tetapi jika berurusan dengan jumlah wang yang besar, mereka digalakkan untuk melakukan audit tahunan untuk mengekalkan kredibiliti.
– Jika anda sebuah syarikat yang tidak aktif atau tidak mempunyai banyak transaksi, anda boleh melanggan pelan perakaunan tahunan sahaja.
– Jika syarikat anda aktif dalam perniagaan dan mempunyai jumlah urus niaga yang tinggi (lebih daripada 50 transaksi sebulan), kami menggalakkan anda untuk memilih pelan perakaunan bulanan atau suku tahunan kami.
Perkhidmatan perakaunan dan simpan kira biasanya antara RM500 hingga RM1,500 atau RM2,000 sebulan, bergantung pada jenis perniagaan dan jumlah transaksi bulanan.
Ya, seiring dengan pakej penggabungan kami, kami menawarkan sesi percuma perundingan perakaunan. Akauntan kami boleh membimbing anda tentang proses perakaunan secara menyeluruh.
Semua akauntan kami adalah ahli Institut Akauntan Malaysia (MIA) yang layak di sisi undang-undang dan terlatih untuk menawarkan perkhidmatan perakaunan.
Anda mesti menyerahkan penyata cukai tahunan syarikat anda selewat-lewatnya lapan (8) bulan selepas akhir tahun kewangan syarikat anda. Sebagai contoh, jika akhir tahun kewangan jatuh pada 31 Disember 2022, tempoh pemfailan adalah sehingga 31 Ogos 2023.
Anda hanya perlu membantu kami memahami industri dan model perniagaan anda. Selepas itu anda hanya tinggal mengumpul dokumen sokongan, invois dan resit yang berkaitan dan hantarkannya kepada kami (secara fizikal atau elektronik). Selebihnya kami uruskan.
Ya, anda boleh terus menggunakannya. Jika anda mahu kami menyediakan laporan perakaunan menggunakan perisian tersebut, anda perlu memberikan akses kepada kami.
Ya, kami boleh memperkenalkan anda kepda perisian perakaunan yang dicipta khusus untuk perniagaan di Malaysia dan mematuhi piawaian dan peraturan yang ditetapkan oleh undang-undang.

Inginkan jawapan segera?
Emel kami di [email protected] atau WhatsApp +60-175159832
Hubungi Kami
FAQs
Frequently Asked Questions
What is a company secretary?
Why outsource company secretarial services?
Can I appoint another company secretary if I am not too happy with my current one?
Is company secretary a director of the company also?
What documents does a company secretary prepare?
Can I get all my professional services done by a company secretary?
Duties & Responsibilities
as a Company Secretary
Every company must appoint a company secretary under Malaysian law. But do you know what does a company secretary do? Let us tell you his/her duties and responsibilities:
1. Updating the company’s statutory information
- Removal of officers from office
- Disqualification from holding office
- Appointments/resignations/deaths
- Annual return
- Change of company name
- Adoption, alteration and revocation of constitution
- Issue, splitting, transfer of shares
- Any other changes that require notification with SSM
2. Reminding you on important dates
3. Handling company’s board, general and extraordinary general meetings
- Arranging and liaising with the chairman and/or managing director for agenda papers and items for the agenda
- Providing general advice on matters relating to company secretarial matters
- Booking and preparing the meeting room
- Attending and taking down minutes of the meeting
- Maintaining minute books
- Following up on decisions made
- Playing an advisory role to the chairman and the board of directors
- Lodging statutory returns as appropriate
- Certifying copies of minutes
- Ensuring that correct meeting procedures are followed
4. Compliance with company constitution
5. Maintaining share registration and safe custody of documents
6. Coordinating with shareholders
7. Advising corporate governance
8. Acting as an officer of the company and advisor to the Board
Ready to outsource your accounting?
Have questions?
Error: Contact form not found.
By submitting this form, you confirm that you have read, agreed and consent to the collection and processing of all personal data you have provided in accordance with MISHU Privacy Policy and the data you have provided is accurate and correct.