Perkhidmatan Perundingan Sumber Manusia (HR)
Cari, asah, dan kekalkan bakat terbaik
Rangkaian penyelesaian HR kami meliputi empat belas jenis perkhidmatan untuk membantu setiap aspek pengurusan sumber tenaga kerja manusia anda.
Apakah kepentingan HR?
Apabila pemilik berusaha untuk mengembangkan perniagaan mereka, mereka memerlukan tenaga kerja yang berkebolehan, bermotivasi dan bersedia untuk mara ke hadapan bersama mereka.
Pengurusan Sumber Manusia yang baik akan memastikan kumpulan pekerja yang diperlukan ini dapat ditemui dan dikekalkan. Kerana itu, setiap organisasi mesti mempunyai pasukan Sumber Manusia yang bertanggungjawab yang mampu mencegah dan menyelesaikan konflik dalaman.
Jadi bagaimana sesebuah perniagaan mewujudkan pasukan HR yang cekap?
Bagi sesetengah orang, penyelesaiannya adalah dengan mengupah pasukan HR yang sudah berpengalaman manakala organisasi lain lebih suka mempertingkat kemahiran dalaman.
Kelemahan kedua-dua jalan penyelesaian ini adalah keperluan masa dan wang besar yang mungkin di luar kemampuan sesebuah syarikat.
Bagi organisasi sebegini, perunding HR kami sentiasa bersedia untuk memberikan bimbingan pakar
tentang sebarang perkara berkaitan HR
Perkhidmatan Konsultasi HR
Perkhidmatan Konsultasi HR
Semakan Polisi / Prosedur HR
Sebarang polisi dan prosedur HR sedia ada mesti disemak setiap 1 - 3 tahun.
Pemeriksaan Latar Belakang
Pemeriksaan latar belakang pemohon bagi menentukan kesesuaian dengan jawatan dan syarikat.
Prosedur Pengupahan
Prosedur keseluruhan bagi penapisan, penyenaraian pendek dan temu duga calon untuk jawatan kosong.
Perlaksanaan Strategik HR
Amalan terbaik untuk melaksanakan tugasan harian HR yang boleh menggalakkan peningkatan prestasi organisasi.
Analisis Kerja / Penerangan Kerja
Pengumpulan maklumat penting mengenai jawatan kosong dalam sesebuah syarikat bagi memastikan calon yang tepat dapat ditemui.
Program Pengekalan Pekerja
Program yang direka untuk mengawasi dan memastikan kepuasan hati pekerja.
Perhubungan Pekerja
Bagaimana pihak majikan dan syarikat boleh manjalinkan hubungan positif dengan pekerjanya.
Penyiasatan Aduan
Pengendalian aduan dan pertikaian yang melibatkan salah laku pekerja.
Solusi Masa dan Kehadiran
Perisian direka khas untuk menjejaki dan mengoptimumkan waktu kerja pekerja dan penggajian.
Pentadbiran Gaji (skala kecil)
Perisian yang mudah guna bagi menguruskan semua aspek pemfailan gaji dan cukai pekerja.
Temu Bual Pekerja yang Berhenti
Kenal pasti kadar mencari ganti pekerja dan kesukaran yang dihadapi mereka bagi memperbaik keselesaan para pekerja akan datang.
Buku Panduan / Polisi Pekerja
Dokumen yang merangkumi prosedur operasi syarikat yang mesti dipatuhi oleh para pekerja.
Pembangunan Organisasi
Penambahbaikan berterusan struktur organisasi melalui prestasi, pengurusan serta kesejahteraan pekerja dan kepelbagaian.
Soal Selidik Pekerja
Soal selidik berkala untuk mengumpul maklum balas pekerja tentang kepuasan kerja mereka atau lebih memahami situasi mereka.
FAQ
Perunding HR yang berpengalaman akan mengenakan caj tinggi manakala perunding HR yang tidak berpengalaman mungkin tidak bersedia untuk menangani situasi yang rumit. Perkhidmatan perundingan HR kami boleh memberikan nasihat, rujukan buat anda dan menyelesaikan masalah HR.
Perunding HR dari sumber luar boleh membantu menjimatkan kos kerana pasukan pakar HR mempunyai pengetahuan dan sumber tersendiri untuk menyelesaikan masalah HR. Perunding HR kami juga sentiasa mengikuti perkembangan terkini dalan perundangan sumber manusia. Yakinlah bahawa perniagaan anda akan kekal patuh kepada undang-undang dengan bimbingan perunding kami.
Ya, kami sentiasa mengikuti perkembangan semasa dan perubahan undang-undang pekerjaan. Kami akan pastikan polisi perniagaan anda patuh sepenuhnya kepada undang-undang.
Walaupun setiap syarikat berbeza, biasanya terdapat isu lazim yang mempengaruhi prestasi pekerja dan kami mempunyai pengalaman yang luas dalam mengenal pasti dan membetulkannya. Hubungi kami dan kami akan cuba yang terrbaik untuk membantu.
Ya, kami juga menyediakan perkhidmatan bantuan di mana anda boleh bertanya kepada kami sebarang soalan tentang isu pekerja anda atau meminta kami menyemak sebarang dokumentasi HR apabila anda perlukan.
Kami mempunyai kedua-duanya. Perkhidmatan bantuan satu kali (one-off) dan juga berterusan (bulanan).
Jika perniagaan anda menghadapi situasi yang sukar, anda boleh memilih untuk menggunakan perkhidmatan perundingan HR satu kali kami untuk menangani masalah tersebut dan kerja kami dianggap tamat selepas isu itu telah diselesaikan.
Ya. Perkhidmatan bantuan bulanan memberikan anda akses kepada Pengurus Sumber Manusia tanpa perlu menambah jumlah pekerja dan kos gaji tetap anda di samping mendapatkan nasihat pakar daripada perunding HR kami.
Kos perkhidmatan kami sangat berpatutan dan disesuaikan dengan keperluan organisasi anda. Hubungi kami untuk maklumat lanjut.
Inginkan jawapan segera?
Emel kami di [email protected] atau WhatsApp +60-175159832
Hubungi Kami
FAQs
Frequently Asked Questions
What is a company secretary?
Why outsource company secretarial services?
Can I appoint another company secretary if I am not too happy with my current one?
Is company secretary a director of the company also?
What documents does a company secretary prepare?
Can I get all my professional services done by a company secretary?
Duties & Responsibilities
as a Company Secretary
Every company must appoint a company secretary under Malaysian law. But do you know what does a company secretary do? Let us tell you his/her duties and responsibilities:
1. Updating the company’s statutory information
- Removal of officers from office
- Disqualification from holding office
- Appointments/resignations/deaths
- Annual return
- Change of company name
- Adoption, alteration and revocation of constitution
- Issue, splitting, transfer of shares
- Any other changes that require notification with SSM
2. Reminding you on important dates
3. Handling company’s board, general and extraordinary general meetings
- Arranging and liaising with the chairman and/or managing director for agenda papers and items for the agenda
- Providing general advice on matters relating to company secretarial matters
- Booking and preparing the meeting room
- Attending and taking down minutes of the meeting
- Maintaining minute books
- Following up on decisions made
- Playing an advisory role to the chairman and the board of directors
- Lodging statutory returns as appropriate
- Certifying copies of minutes
- Ensuring that correct meeting procedures are followed
4. Compliance with company constitution
5. Maintaining share registration and safe custody of documents
6. Coordinating with shareholders
7. Advising corporate governance
8. Acting as an officer of the company and advisor to the Board
Ready to outsource your accounting?
Have questions?
Error: Contact form not found.
By submitting this form, you confirm that you have read, agreed and consent to the collection and processing of all personal data you have provided in accordance with MISHU Privacy Policy and the data you have provided is accurate and correct.